News Portrayals of Cyberbullying as the Product of Unstable Teen Technological Culture

Mylynn Felt

Abstract


Background  With the mainstream integration of social media in contemporary teen culture, concerns regarding cyberbullying are gaining international attention.

Analysis  This study seeks not to measure but to examine the construction of cyberbullying as a Canadian social problem. The analysis focuses on news frames of four high-profile teen suicides linked to computer-mediated harassment.

Conclusions and Implications  The mixed-method content analysis reveals a dominant social problem frame that reifies complex cases into simplified characterizations that misrepresent more common instances of cyberbullying. Mainstream media attention is an effective method for forwarding claims, defining problems, and inspiring legislative change. However, in the Canadian construction of cyberbullying, public discourse emphasizes extreme circumstances atypical of everyday teen culture.

Keywords  Cyberbullying; Frame theory; Content analysis; Reification; Suicide

Contexte  Avec l’intégration des médias sociaux dans la culture adolescente contemporaine, les préoccupations concernant la cyberintimidation gagnent l’attention internationale.

Analyse  Cette étude ne cherche pas à mesurer, mais d’examiner la construction de la cyberintimidation comme un problème social canadien. Analyse se concentre sur les cadres utilisés dans la media pour comprendre quatre haut-profil suicides d’adolescents liés au harcèlement par ordinateur.

Conclusions and Implications  L’analyse de contenu mixte de méthode révèle un cadre de problème social dominant qui réifie les cas complexes avec des charectérisations simplifiées : un processus qui dénaturent les cas les plus courants de la cyberintimidation. Le media attention est une méthode efficace pour transmettre les revendications, la définition des problèmes et des changements législatifs inspirante. Cependant, dans la construction canadienne de la cyberintimidation, le discours public souligne circonstances extrêmes atypiques de la culture des adolescents de tous les jours.

Mots clés  Cyberintimidation; Theorie des cadres; Analyse de contenu; Reification; Suicide


Keywords


Cyberbullying; Frame theory; Content analysis; Reification; Suicide

Full Text: PDF HTML


DOI: https://doi.org/10.22230/cjc.2017v4n5a3083

License URL: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ca/
  •  Announcements
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo
  •  Current Issue
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo
  •  Thesis Abstracts
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo

We wish to acknowledge the financial support of the Social Sciences and Humanities Research Council for their financial support through theAid to Scholarly Journals Program.

SSHRC LOGO