Mother Load: Parental-Status References in Canadian Business Magazines

Authors

  • Karen Grandy Saint Mary's University

DOI:

https://doi.org/10.22230/cjc.2013v38n2a2695

Keywords:

Business Media, Gender, Content Analysis

Abstract

This Research in Brief examines parental-status references in profile articles in top circulating Canadian business magazines from 2007 to 2011. The findings reveal significant quantitative and qualitative differences in parental-status references for women and men. In addition to the more frequent references to women’s parental status, motherhood is portrayed less often as an asset and much more often as a potential conflict or challenge to one’s career, than is fatherhood.

Cette « Recherche en bref » examine les références au statut parental dans les portraits d’hommes et de femmes d’affaires apparaissant dans des magazines économiques canadiens à grand tirage de 2007 à 2011. Les résultats révèlent des différences quantitatives et qualitatives importantes dans les références au statut parental des femmes par rapport à celles des hommes. En plus de mentionner plus fréquemment le statut parental des femmes, les articles dépeignent la maternité moins souvent comme un atout par rapport à la paternité et beaucoup plus souvent comme une embûche ou un défi pour une carrière.

Author Biography

Karen Grandy, Saint Mary's University

Karen Grandy is an Assistant Professor in the Marketing/Communications Department at Saint Mary's University's Sobey School of Business, where she teaches Business Communications.

Published

2013-05-10

Issue

Section

Research in Brief