A Learning Opportunity by TVOntario

Authors

  • Steven James May Humber College

DOI:

https://doi.org/10.22230/cjc.2021v46n1a3883

Keywords:

education, broadcasting, broadcasting policy, television/cable television, digital divide, éducation, radiodiffusion, politique sur la radiodiffusion, télévision/ télévision par câble, fossé numérique

Abstract

Background: Sparked by a short-lived plan by the Ontario Educational Communications Authority (known as TVOntario or TVO) to reduce its slate of nine digital over-the-air transmitters to a single transmitter broadcasting from Toronto’s CN Tower, this article questions why some viewers continue to rely on TVO’s transmitters for access.
Analysis: This article provides analysis of findings from a 2018 study regarding the role that TVO’s transmitters play in the provision of access to its programming.
Conclusion and implications: Analysis of the viewing experiences shared by the research participants identifies four access themes related to infrastructure concerns, monetary concerns, educational concerns, and geographic concerns outside of the Greater Toronto Area.

Contexte : Cet article prend ses origines dans un plan éphémère par l’Office de la télécommunication éducative de l’Ontario (c’est-à-dire TVOntario ou TVO) de remplacer ses neuf émetteurs numériques par un seul émetteur installé sur la tour CN à Toronto. L’article se penche sur la question de savoir pourquoi certains téléspectateurs dépendent encore d’émetteurs pour accéder à TVO.
Analyse : Cet article fournit une analyse de données provenant d’une étude de 2018 sur le rôle joué par les émetteurs de TVO dans l’accès à la programmation de la chaîne éducative.
Conclusion et implications : Une analyse des expériences partagées par les participants à la recherche permet d’identifier quatre soucis relatifs à l’accès pour les téléspectateurs vivant au-delà de la Région du Grand Toronto : infrastructurels, monétaires, éducatifs et géographiques.

Published

2021-03-03

Issue

Section

Articles