Making Community Knowledge Visible: Mapping Canadian Arts-Service Organizations as Cultural Research Conduits

Authors

  • Miranda Campbell Ryerson University
  • Calla Evans Ryerson University
  • Lucy Wowk Ryerson University

DOI:

https://doi.org/10.22230/cjc.2022v47n1a4013

Abstract

Background: Arts-service organizations (ASOs) are member-directed representative professional bodies, meant to serve the interests of their members as well as their artistic discipline and the public. Despite this broad, mixed role, there is a dearth of academic research about ASOs and the role they play in Canada’s cultural ecosystem.

Analysis: Working in partnership with cultural research organization Mass Culture, the Arts-Service Organizations as Cultural Research Conduits research project sought to develop more knowledge about this sector.

Conclusion and implications: Using a cultural mapping methodology, quantitative and qualitative data were collected about the scale, scope, and role of the sector, particularly with regard to research conducted internally and externally by the ASO sector.

RÉSUMÉ

Contexte : L’organisme de services aux arts (OSA) est une entité professionnelle repré- sentative gérée par ses membres. L’objectif de l’OSA est de servir les intérêts de ces mem- bres ainsi que leur discipline artistique et le public. Malgré ce vaste mandat, il y a un manque de recherches académiques sur les OSA et le rôle qu’ils jouent dans l’écosystème culturel canadien.

Analyse : En partenariat avec l’organisme de recherche Mobilisation culturelle, le projet de recherche « Les organismes de services aux arts œuvrant à titre de canaux de recherche culturelle » cherche à développer davantage de connaissances sur ce secteur.

Conclusion et implications : Lors de ce projet, on a recouru à la cartographie culturelle pour recueillir des données quantitatives et qualitatives sur l’ampleur, la portée et le rôle du secteur, particulièrement par rapport à la recherche menée en interne et en externe par les OSA mêmes.

Published

2022-02-15

Issue

Section

Research