Free Trade on Television: The Triumph of Business Rhetoric

Stephen Block

Abstract


Abstract: This paper attempts to unravel the very complex issue of balance first by addressing its historical and theoretical contexts. Then the coverage of the U.S.-Canada Free Trade Agreement (FTA) is used as a case study. Résumé: Dans cet article l'auteur s'applique à décortiquer la complexité de la controverse notion de "balance'' dans la couverture médiatique. Il la place d'abord dans son contexte historique et théorique. Il s'appuie, ensuite, comme exemple, sur le suivi que les médias ont fait autour des pourparlers et de l'entente du libre-échange entre le Canada et les États-Unis.

Keywords


Broadcasting; Television; Journalism; Free trade

Full Text: HTML


DOI: https://doi.org/10.22230/cjc.1992v17n1a649

  •  Announcements
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo
  •  Current Issue
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo
  •  Thesis Abstracts
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo

We wish to acknowledge the financial support of the Social Sciences and Humanities Research Council for their financial support through theAid to Scholarly Journals Program.

SSHRC LOGO