The New Media Landscape in Bulgaria

Authors

  • Maria Bakardjieva Simon Fraser University

DOI:

https://doi.org/10.22230/cjc.1995v20n1a845

Keywords:

Mass media/Bulgaria, Newspapers, Broadcasting, New media

Abstract

Abstract: This article situates the dynamics of the mass media transformations in post-totalitarian Bulgaria in the context of the political and economic conditions specific to the country. After an initial period of proliferation of numerous party and independent publications, the highly liberalized press market has entered a process of concentration. The political parties represented in parliament have established themselves as the only decision-making authority as far as the functioning of the national radio and television institutions and licensing of private broadcasters are concerned. Résumé: Cet article situe les transformations médiatiques de la Bulgarie post-totalitaire dans le contexte des conditions politiques et économiques particulières à ce pays. Après une période initiale où prolifèrent de nombreuses publications partisanes et indépendantes, le marché de la presse hautement libéralisé entame un processus de concentration économique. Les partis politiques représentés au Parlement s'établissent comme la seule autorité pour la prise de décisions en ce qui a trait au fonctionnement des institutions nationales de radio et de télévision et l'octroi de permis aux radiodiffuseurs privés.